fredag 14. september 2012

Krøll

Siste uke av ferien og snart bokbloggtreff.  Selv om jeg har hatt ferie denne uka har dagene og kveldene stort sett blitt brukt til bøker. Som andre bokbloggere også har påpekt er det ganske travle tider nå på høsten. Forlagene inviterer til høstmøter, det er boklanseringer, signeringer og det ene med det andre....men gøy er det! Stort sett hvert fall.

I går kveld var jeg på høstmøtet til Front og Juritzen i Stavanger.
Jeg ble litt satt ut av at arrangementet ble avholdt i "NOKAS-kjelleren" og fant det litt småsært å skullle høre om krimbøker og drap i disse omgivelsene, bortsett fra det var det ganske så informativt.
Noëlle Harrison, Cecilia Samartin og Jørgen Jæger var der for å lese fra sine nye bøker. Særlig Harrison ble jeg nysgjerrig på (har lest boken til Jæger). Boken hennes Beatrice skal jeg lese i aller nærmeste fremtid. For boken jeg gikk hjem og leste i går (beklager virkelig men jeg husker ikke tittelen) var en helt annen. En bok som stort sett handlet om sex (ganske grafiske beskrivelser) og vold og ikke var såååå spennende som først antatt. Vil skrive om boken i eget innlegg senere.

Det som fører til innleggets overskrift, krøll, er at jeg er surrete. Jeg har tenkt meg på bokbloggtreff og bokfestival og har kjøpt feil flybilletter. Jeg trodde nemlig jeg skulle fly hjem på søndag men har kjøpt returbillett til i morgen kveld. Veldig typisk meg! Men men, jeg får i det minste være med på dagtid selv om middagen utgår.
          Noe annet som lager krøll for meg er at jeg som vanlig har vært kjempepositiv til noe for så å vurdere å "feige ut" i siste liten. Ja jeg skriver om Bokbloggtreffet! Jeg har grugledet meg nå i ukevis. Jo nærmere det kommer jo mer kribler det i magen. Akkurat nå gruer jeg meg mest.
Har laget meg en liste med pluss og minus, den ser slik ut:

Pluss:
Hyggelig å treffe andre bloggere, se hvem du kanskje har kommunisert med elektronisk i månedsvis.
Spennende med paneldebatt
Lærerikt
Flybilletter er kjøpt.
Tur til Oslo.

Minus:
Jeg har ganske sosialangst og ganske avfila sosiale antenner (jobb er jobb...privat er noe helt annet!)
Jeg kjenner ingen
Jeg lander på Gardermoen halv 8 på morgenen
Jeg har ingenting å ha på meg (hehe)
Har jeg egentlig noe der å gjøre?
Jeg går glipp av middagen på kvelden.

Er det bare meg som er slik? Er det andre som har det på samme måte?

Så får vi se da, om jeg befinner meg på flyet som tar av 06.40 fra SVG.

 

27 kommentarer:

  1. Jeg hadde akkurat de samme følelsene som deg da jeg skulle møte de andre i arrangementskomiteen for første gang, og jeg kjenner igjen minus - punktene dine. Derfor vil det sikkert bare bli en opptur når du først kommer, og du blir ikke sittende alene. Det skal jeg sørge for :) Vi kommer også til å legge opp til litt bli kjent - ting i starten.

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare jeg slipper rollespill så er jeg fornøyd he he ;)

      Slett
    2. Neida, ikke rollespill :) Vi skal nok sitte pent på stolene.

      Slett
    3. Hæ??? Hehe....rollespill, jeg ble ikke mindre nervøs nå liksom *flashback til fryktelige dramatimer i studietiden*.
      Regner også med det blir veldig greit når jeg først kommer dit ;-) Hadde det vært i f.eks. Stavanger hadde jeg nok ikke grua meg sånn...jeg kunne jo bare dratt hjem hvis det ble helt "krise"....

      Slett
  2. Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver, Karete :) Selv kjenner jeg ikke en eneste av bloggerne, annet enn via bloggene selvsagt, og jeg kommer også alene. Må ut på shopping i dag for å forsøke å finne et treff-antrekk tenker jeg.

    Vi kommer nok til å klare oss bra i morgen skal du se :)

    SvarSlett
    Svar
    1. jeg fikk heldigvis hilst på Elin (avenannenverden) i går. Det hjalp jo litt :-) Men er fryktelig spent på morgendagen... Jeg rekker ikke kles-shopping men vaskemaskinen får sannelig kjørt seg i dag ;)

      Slett
  3. Du er ikke alene om å være nervøs. Jeg har møtt to bokbloggere, men ellers kjenner jeg ingen og er ikke veldig komfortabel med store grupper. Å møte nye folk en og en pleier å gå greit.

    Men dere, hva er et fint treff-antrekk? Jeg aner ikke hva kleskoden er, og er generelt lite moteriktig. Fine hverdagsklær?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er hvert fall ingen fashionista *kremt* så jeg regner med det blir ganske "comfy" hverdagsklær på meg. Når jeg er ukomfortabel i utgangspunktet så hjelper det liksom ikke åvære stivpynta.

      Forressten, hvilken Norli er det du jobber i? Har jeg ikke sett deg på et seminar?

      Slett
    2. Jeg tror ikke det. Dukker opp på enkelte bokmøter, men har aldri vært på seminar med jobben. Jobber på Norli i Åsane og har jobbet på Oasen. I tilfelle du ikke er kjent kan jeg si at begge ligger i Bergen. Hvilken del av landet hører du til?

      Slett
    3. Jeg jobber hos Norli Bryne. Da er det ikke deg jeg har sett øfr altså ;-) går litt i surr med ansikter når man er på seminarer ol. Blir spennende å hilse på i morgen da :-)

      Slett
  4. Du må jo komme! Heng deg på meg, du har jo allerede truffet meg! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe...du aner ikke hva du sier nå ;) Det ordner seg alltid:)

      Slett
  5. Du er ikkje aleine om gru-gleding. I juli då eg meldte meg på var det greit, men den siste veka har gått med til skal/skal ikkje-tanker;-) Eg pynter meg ikkje på dagen, ta på meg kler som eg er komfortabel i:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har vært kjempetøff...helt til de siste dagene :9
      Helt idiotisk!

      Tipper det blir veldig casual bekledning for egen del.

      Nå funderer jeg bare på hva jeg skal drive med frem til bokbloggtreffet starter *ler*
      Er alltid så nervøs for å komme for seint så jeg ender alltid opp med å komme alt for tidlig.

      Slett
    2. Kjenner til den:-) Eg skal gå meg vilt på Tanum i Karl Johan og drikke kaffe med ei venninne før treffet så tiden går nok fort:-)

      Slett
    3. planlegger å treffe et par gamle kjente og Tanum er et must. Ser også for meg en kaffe på "Halvbroren". Nå må jeg vel legge meg skal jeg komme meg opp i morgen ;-)

      Slett
  6. Man trenger ikke pynte seg. Jeg vet ikke om det blir skjørt eller bukse enda, men vet om flere som kommer i olabukse :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Olabukse hørtes helt flott ut, men jeg lurer på om det muligens blir skjørt? :) he-he...alt man skal "styre" med og lage "problemer" av ;)

      Slett
  7. Åh, jeg kjenner meg SÅ igjen. Superskummelt å skulle gjøre sånne ting helt på egen hånd!! Jeg har dessverre ikke anledning til å reise på treffet (men er der "i ånden"), men jeg er overbevist om at du kommer til å få det helt fantastisk!! God tur og klem fra Anette :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Synd du ikke kommer! Håper anledningen byr seg en annen gang :-) og som du sier, det blir nok veldig kjekt! Skal tenke på deg.

      Slett
  8. Jeg aner heller ikke hva jeg skal gjøre før treffet. Er i Oslo rundt 11 tror jeg og da blir det bare å rusle rundt på måfå. Karl Johan skal jeg klare å manøvrere meg opp og ned ellers men that's it he he.

    SvarSlett
  9. Hei søte du! Det var hyggelig å se deg i dag. Så du gjorde det jeg ville når jeg syntes det ble litt i overkant med mye mennesker (litt sosial angst her og) - leste. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig koselig å hilse på deg også!
      Jeg er egentlig ikke noen sosial person. Trives faktisk bedre med ensomheten enn tosomheten også (hvert fall til tider). Er antagelig derfor det detter ut så mye "oppgulp" på bloggen min. Jeg klarer ikke la være å åpne en bok jeg finner interessant, og når jeg først gjør det så er det veldig lett for at jeg bare forsvinner ("spacer ut"), ganske uhøflig men ikke vondt ment mot noen.

      For egen del var bloggtreffet (tro det eller ei) veldig spennende. Syntes bare det å være der, suge til meg informasjon var veldig interessant!
      Som ny blogger har jeg ikke helt funnet frem til den bloggen jeg tror jeg vil sitte igjen med til slutt (blogger er vel alltid i utvikling, men jeg har ikke en gang funnet hovedformen kan man si)og synes det er lærerikt å høre på mer erfarne bloggere (ikke dermed sagt at jeg er enig i alt) men jeg er åpen for forandringer og vil jo svært gjerne ha en interessant blogg med et personlig uttrykk (nå tyter jeg igjen...stakkars deg!)

      Vil nok bruke litt tid på å fordøye alle inntrykkene fra dagen. Synes bare det var fint å se så mange og engasjerte blogggere!

      Har forøvrig lagt deg til blogglista mi :)

      Som sagt, veldig hyggelig å hilse på deg!

      Slett
    2. Jeg skulle også ønske jeg hadde fått anledning til å snakke med deg i dag. Tiden gikk så fort, og plutselig var det over.

      At man leser litt i bok på bokbloggertreff mener jeg er helt på sin plass :)

      Jeg synes bloggen din er veldig interessant og fin. Liker den godt.

      Slett
    3. Ja Hei! Hadde vært veldig hyggelig å fått snakket med deg ja :) Men håper virkelig det vil komme en lignende mulighet i fremtiden.
      Takk også for fine ord om bloggen min :) Det er "work in progress" og man blir vel aldri helt forøyd ;)

      Var veldig spennende med debatt (du klarte deg fint!), og two thumbs up til dere som arrangerte!

      Selv om jeg kanskje så veldig sur ut så syntes jeg det var veldig kjekt! (ser bare sån ut...)

      Slett
  10. Hørtes jo kykkelikult ut det da.

    SvarSlett